Friday 29 May 2009

perhatian : barca itu maksudnya barcelona






Ok, sebelum aku mulakan entri ini aku mahu clear yang walaupun sedikit bitter apa selepas chelsea 'officially' kalah pada barca masa semi haritu(haha macam Guus hiddink still bitter), I have no grudge against barca. Memang dah rezeki mereka masuk final, takkan nak kecoh pulak?

setelah sehari berlalu era barcelona ditabalkan sebagai
Champion of all champions in the whole europe untuk season 08/09 ini. aku ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada barca dan juga especially untuk die hard fan mereka yang aku kenal macam Waruk dan Paan.

walaupun Paan tipu gila buat status ym yang kelihatan agak selamat macam ni sebelum match:
'sokong barca malam ni walaupun man u akan menang'. underdog dan tawadhuk lah tu? takut kalau kalah nanti org tak sindir sangat? hahaha

Dan jugak walaupun setelah cuba banding-banding raut wajah mereka dari segi texture dan warna, aku tak yakin yang mereka descendants dari bangsa tertindas Catalan kah? ataupun adakah cara hidup mereka ada yang terasimilasi dengan cara orang di sana kah, macam bertutur misalnya? (kalau cara bermain bola pakai jersey barca tak kira lah kan?)

plus jugak barcelona rasanya tidak pernah memberi apa-apa habuan untuk mereka kalau menang, ataupun scholarship untuk meneruskan pengajian medic, mahupun dari UNICEF juga, eh silap. UNICEF mana taja orang! unicef DITAJA. hahaha. mulia gila barca. dan juga ikhlas gila mereka(waruk dan paan) men-sapot barca kalu begitu gamaknya

Ramai jugak yang kata barca tidak layak untuk ke final selepas apa yang jadi masa semi haritu, eh bukan orang biasa. Ronaldo pon ada cakap.

tapi at last barca buktikan yang what happened, happened(semi) dan di final mereka dah buktikan yang they were the better team at that night. yeay!

Untuk fan barcelona, memang akan seronok tengok match ni bila 'team diorang' menang,
tapi untuk mereka yang mahu enjoy the match, mahu ada drama dan competition, selain gerakan barca, yg lain boring jugak lah sebenarnya. salah siapa? salah man u lah sebab macam tak nak melawan sangat ja. Ronaldo pulak mahu salahkan taktik. barca dah berapa, nak dekat 10 shot on target, man u berapa? satu? itu pon nasib baik dikira shot walaupun itu bola cross sebenarnya. LOL

Tapi yang mahu drama mungkin tak hampa sebab ronaldo masih tidak fail untuk 'dive' sampai orang lain dapat kad, dan tak habis-habis nak kacau puyol, sampailah dia sendiri dapat kad. LOL
Tapi ronaldo masih tak move on dengan mengatakan Barca tidak layak masuk final. Itu menampakkan anda nampak lebih loser, lagipun sebelum match kata "I don't fear messi at all'. Fuh riak nampak?

Sebab aku eksaitet mungkin? tahniah lagi sekali.
kalau adala
anugerah man-of-the-match-tanpa-jaringan untuk malam kelmarin, saya rasa yang akan dapat, bukan messi, tapi puyol. LOL



p/s: pandai tak aku buat entri anti-man u yang subtle?

9 comments:

Amermeftah said...

Perkataan fevret kau sekarang ialah subtle

At least diorang (hampir tertaip kitorang) tak somong cam budak-budak MU (ust pawas terutamanya) yg org baru bawak bola dah kata gol atau pass tak abeh lg dah puji cantek

Ronaldo dan para pengikutnya (penyokong MU) mengambil tindakan seperti musang dengan anggur

Mede Sapar jugak yg cool

bujang sudin said...

ah. bes lah subtle! haha

rugi ah tak tengok sekali ngan ustat fawaz.. sebab seblom ni tgk asek man u menang je.. terpaksa tadah telinga pulak, haha

mede memang macam tu, mede memgangguk setuju saja kalau kita cakap anderson tak power pon, lol

Amermeftah said...

bukan setakat tadah telinga, tapi kena hantar balik rumah, kah kah kah

kalo mede aku akan cuma tepuk bahu aje sambil kate takpe mede thn depan boleh lagi, tapi kalo ust pawas nak aje aku tuding jari kat die sambil gelak hak! hak! hak!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

hoho..adoi yep..baru aku perasan sbnarnye aku x dpt pape pon kalo barca menang..scholar pon tak dpt..nak dpt naik bantuan zakat lagi la takde kan~haha..

pasal warna kulit tu btol..haha..siot..

ala~mcm ko la yep..minat chelsea tanpa sebab [hanye sebab ko suke pakai chelsea mase mule2 men PES dlu2..kan?hehe..]

senang je alasannye..aku suke barca sebab aku suke barca..tu je..

orang slalu nampak pemain2 EPL gah..tp jarang tgk player2 mcm iniesta,puyol ngan xavi wujud [yer la~dh sume org tgk EPL je]..ha~ble final haritu puas hati aku satu dunia tgk..lagi2 ustat fauwaz..hak2..best2..

yg penting MU kalah..kan?yay~

bujang sudin said...

Eh waruk, rlek ah, aku gurau saja. Isu kelab bola tdk menyumbang langsung kpd fan ni, sape2 je pon kena dowh. Sokong memang tulus ikhlas gila.

Memang diorang hebat dlm style sndiri(pendek pun bleh power), sbb tu aku sokong spain utk nation nye

korang ni, slamat ust. Fawaz tidak layan blog repekan ini. Kalau tak...
Akmal lagi lah siap nk tuding jari nk gelak hak hak hak lagi. Gila, hahaha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

tu r..jgn ustat fauwaz terlalu kat blog ko dh la..haha..kuat betol keM.Uan de..

kalo nak sedap tgk org gado2 pasal bola lg2 dgn fans MU,gi tgk blog hilangpunca..seronok gle..

aku pon rs mcm nak sokong spain la selain brazil utk world cup nnti..cambes je aku rs

Amermeftah said...

pipiyapong taksub Arsenal

Amermeftah said...

cursing malay pon taksub Arsenal

Slimo said...

MU power! MU power! MU power! Wei MU treble gak taun ni. Bezanye Barca European champion, MU world champion! Okthxbye...