Saturday 2 May 2009

Mari datang dan rasa rasa-rasa negara Asean!




Bila aku dapat jemputan ke Asean food n craft festival ini by Asean Ladies Circle , aku rasa aku jumpa 3 benda yg aku mungkin aku betul-betul ada passion dalam hidup ini, iaitu 1)Ladies or kalau tak gay gile, 2)Food, of course! 3)craft yg aku ingatkan art yg aku appreciate, tp bile dah pegi agak dissapointing lah jugak sebab bukan ada apa sgt pon.




Mari bertaaruf dgn kuih dari 'Jateng'(jawa tengah). Yang putih kiri namanya semarmendem, yg di kanan namanya rosulus, kedua-dua macam ada unsur2 udang dan pulut penyek sebagai inti


aku tak mahu amek gambar makcik2 ni sebab konon2 beradab tapi sebab bila aku nak amek gambar produk diorang tiba-tiba sume pon macam nak posing maka aku pon dengan hepi nye mensnap gambar mereka skali. yeay!


Wakil Malaysia buat apa? satay? booooooooooooo~... boring!.... tak mahu supportive langsung aku (sebenarnya tak puas hati mahal satu cucuk LE2.50 wtf? r u out of ur mind?)


Capati capati tapi sori lah dah habis dik, ni yang last.
Aku dalam hati, eleh ko igt aku heran??


Popia itu! ni kalau kat pasar malam benda mesti beli!


yang ni nama dia Nem-Fried Meat Roll.mat tak habis-habis cakap sedap. lebih 5 kali kot cakap. mungkin sebab yang jual awek2 yang nampak sedap pada mata dia
(Ingredient : chicken, egg, carrot,mushroom,fine noodle,onion, spice)


Guess what, kami makan nem fried meat roll itu dengan cicah sos yg bertulis 'Pork'Wan apekah? adakah kami telah makan benda haram sebab macam syubahah la pulak kan. Tapi suma dah cakap macam ni tadi : this wan halaa, halaa(halal)
i.e:owh, org vietnam sume lidah macam ni rupanya.


Tak sedap! rugi LE 2 aku


Kontijen Vietnam berbaju komunis idaman hati mat sampai berangan nak join kelab diorang dan boleh lepak sama-sama.


Cinnamon roll yang aku rasa kalau aku beli kat cinnabon pon dan lepas tu aku jual balik dengan harga macam kat tag tu, boleh lepas duit minyak lagi kot. takpon buat sendiri pon ok apa


pic ini mewakili tema art. ah kenapa takda perempuan yg pakai macam ni dalam ramai-ramai td? cewek bandung mungkin? atau pinoy pon ok apa?


Booth Brunei ada apa ah? Apa yang aku ingat ada sekumpulan awek2 yang melayan dengan baik je tadi. Mungkin takut banyak makanan tak habis lagi

eh lighting tak bes lah bro, lu amek dr belah sini lah


Sebab aku sampai lambat dan banyak makanan berat dan asam laksa yg menjadi buah mulut orang dah habis, last-last aku end up dgn makan nasik lemak yg aku rase tayah aku, mintak arepudin buat sedap lagi kot. tp sebab tak makan tengahari lagi, sebat je lah


Berak kat mercedes AMG duta berplat 'haiah diplomasiah' ni pon ok kot. aku tak tahan la.


Sebab aku rimas tgk cam agak liberal semacam je function ni, laki pompuan cam selambe cam eh, kat mesir ke ni? haha
Ok lah aku nak balik lah. Aku pening lah tengok orang ramai-ramai sebab aku pon mmg anti sosial. Lagi pulak aku rimas dengan orang-orang yg aku tak kenal pon dan aku tak pasti kau tahu aku ke tak, pastu setiap kali salam, eh lama tak nampak apa cerita ha??(tgk 2 soalan dalam satu ayat)
Owh rite-rite apa nama tu? Ukhuwah ek? ok ok.

ni pon aku mmg update entri ni dari atas motor sebab bukan aku yg bawak, aku bonceng je

9 comments:

maskedfacies said...

aku ade gk poskad brunei tu. sebijk.

hotel tu bekas istana dulu2.

ala, dlm fb aku smpi 2 folder gambar tu.

nway, byk gambar kali ni...

xde nk jual org gk ke??

hahaha

bujang sudin said...

erm.owh bekas istana ke? owh i see..

ko ada gaya macam nak offer jadi tourist guide tapi macam segan-segan nak offer service pulak

oklah meh aku tanyekan
sejam berapa BND ye makcik??
mo diskaun boleh?(anggap aku datang dr sabah)

eh aku dah lama jual diri tapi die open kat certain2 org je yg tau maklumat ni dan macam mana mahu booking. hahaha

Amermeftah said...

kuih rosulus mengingatkan aku pada Roro Mendut dan Pronocitro, Romeo dan Juliet Jawa

makcik tengah nampaknya paling struggle kontrol ayu

malaysia present satay? itu bukan ke jawa gak ke?

apakah org yg buat capati ialah bini ncik puat?

maknanya Phuong adalah normal dan tiada speech defect

mat memang mcm tu

patung-patung tu patung jowo kan

aku agak down kerana semua org pegi tapi aku je jadi loser yg tak kuar rumah tak pegi, tapi akhirnya relief sket sebab baru teringat prinsip aku untuk pulau function liberal mcm ni

bujang sudin said...

Yalah. Phuong ok cuma dressing chokia dan tidak urban semacam minah2 hot kontijen vietnam. Sebab though aku pernah putus asa dengan chick vietnam dengan overgeneralise dressing phuong, akhirnya kontijen ini memberi sinar harapan baru.

eh satay tu indon? hak ah kan. kot la. lagi satu indon esp. maid kalau nampak kau potong2 ayam lepas tu buang perut dia akan marah. eh kenapa lho buang?? perut ayam enaq kalu dibuat satay lho

hak ah bini cikpuat. mmg sesuai sangat lah tu

roro mendut dan pronocitro? what a name! haha

mungkin mat boleh dapatkan sorang zaujah dr vietnam kerana selain mat bersetuju tentang konsep competition yg patut bini pamerkan dalam memberi kasih sayang untuk suami, pahala kerana pengislaman saudara baru juga akan gerenti

patung? jowolah sebab sapa mahu kemban macam tu lagi?

aku tak tahu lah kalau kau paranoia dalam hal function liberal ini jugak. Aku pon paranoia sebab tak biasa menggedik dengan mak2 datin dan anak beranak mereka yang aku rasa lebih kurang macam mereka. kalau ibu kencing mencangkung, anak perempuan pon sama jugak sebab tak mahu jadi perkara yang tak diingini kalau kencing berdiri mahupun berlari,
tapi aku pulak suka face benda yang aku paranoia sebab what does not kill you, it makes you stronger
ceh, cakap macam la berani sangat! =)

bujang sudin said...

lagi satu untuk eckmar, aku nak cakap kau hebat lah kat sini
tau sebab apa?



sebab kau boleh cam itu bini cik puat dengan hanya perlu melihat inferior maxillary dan beberapa batang gigi dalam mulutnya.

mmu hebakk gila!
kawe balek awa gu ni

Amermeftah said...

Apa nak buat Phuong dah tua dan nerd pulak, tosia la sket

roro mendut yg pompuan, pronocitro yg jantan, citer die memang hebat, lagi best drpd rumi dan juli

ya aku memang cam muka mami tu, dulu masa majelis raya kat rumah dia dia buat capati gak tap bapak ah berminyak, capati kan patut kering, apa nak buat dia bukan benggali mahupun punjabi

maskedfacies said...

aku mengesan unsur2 pengeditan page yg perlahan2.

lg 3-4 hari, akan jd bitchy gila!

wahahaha

p/s: wei, buang la word verification ni. rimas aku!

bujang sudin said...

bapak ah kejap gila tido ke

alah sikit2 je tu edit

ok dah buang word verification.(adakah aku macam kene queen control? kah kah)

p/s: sapa lah nak buat jadi bitchy tu? kalau aku never kot, aku kan lelaki yg tak suka benda2 leceh ni

maskedfacies said...

hehe. aku rase x lama lg aku jadi Haywire

aku ltk kaler pink br tahu!