Tuesday 12 May 2009

Sampai bila kita mengharap dunia ini tak ada expectation untuk kita?





Ada orang pernah tanya aku apa maksud 'Increasing Success by lowering Expectation'.

Tapi sebab aku jenis tak impulsive, Aku dapat idea mahu jawab macam mana after yesterday


Semalam bila aku main bola petang-petang yg obviously saja-saja, baru aku perasan aku ada masalah besar rupanya
Aku ada masalah couldn't live up to expectation orang.

BIla aku main saja-saja,
bebas dan tak dikontrol-kontrol, aku tiba-tiba boleh net-hitting macam 10 dan lebih? out of 20 lebih jumlah goal in pitch,
(tapi akmal kata tak valid sgt sebab dia yang jadi defend. kita hormat opinion orang)

tapi bila ada tournament yang obviously the pressure was keep on coming, ah aku jadi macam orang bodoh gila, haritu single goal in a single season(7game), secara tak langsung jugak wakdul haq berkongsi mata yang paling rendah dalam league bersama-sama team Al-Fawwaz.tapi masih bersyukur la sebab masih ada goal, kalau tak mungkin akan kena lelong atau loan ke club lain, masalahnya ada orang nak beli ke?

The idea of being a striker is be at the right place, at the right time selain accuracy itu penting, tapi teori ni jadi macam tak guna bila datang expectation(yelah, apa lagi yang mahu diexpect bila ada tournament)
Dia jadi macam bila orang ada harapan aku jadi macam tertekan sebab mahu buktikan sesuatu tapi macam tiba-tiba tak reti nak perform, ah memang masalah betul
Pressure tahu?

Sebab aku tahu manusia itu judgemental, aku mahu cakap entri ini bukan riak pon sebab aku sedang mengira-ngira masalah sendiri atau mungkin mesej aku tidak sampai
(ah peduli apa aku asal mesej sampai sebab memang aku cakap benda betul pon sebab aku memang kira gol sendiri sebab kalau sendiri tak kira, siapa pon yang mahu kirakan kan?)

Tapi itu lah aku mahu cakap, ini adalah salah satu major problem di antara problem2 yang lain yang more superstitious dan mungkin boleh rujuk di sini

Selain aku tak suka dipaksa-paksa, keras kepala, takda disiplin dan bukan mudah sangat nak dengar cakap kapten, itu pon lagi satu hal jugak sebab bila aku di bawah acuan orang aku sudah tak jadi macam diri sendiri dan terus lupa apa yang aku ada

owh masalah ini sungguh membebankan, especially bila it's not limited to on-pitch problem sahaja.

Munir pon selalu kata aku perlu belajar lebih banyak, terutamanya belajar macam mana nak sepak dengan betul.





Aku yang membelakangkan kamera sebab memang jenis pemalu dan selalu nervous dan ada palpitation bila di depan kamera


Abg Munir dan senyum sinis memang tak dapat dipisahkan. "Hurm sepak kut mana plak tu??" (sambil memandang aku)

Aku(di belakang sekali) yang malas kejar bola tak macam waruk tapi selalu emo bila orang tak feed bola




Sebab lagi satu aku tahu a good leader is always a good follower, rupanya aku belum layak lagi untuk menjadi ketua.


3 comments:

Amermeftah said...

Solon of Athens kata,
"Learn to obey before you command."
Aku dapat ni dari game.

Memanglah byk gol. Selain yg defend tu aku, tim korang ada kau kat depan, kadir, tengah ade mede, belakang ada munir, mat, keeper ganti-ganti kau ngan mat...

bujang sudin said...

tapi aku tak faham satu ayat ko ni masa dalam match.
Aku suka gila jaga kau(aku la tu)

Ko nak cakap apa? kau suka cabaran ke?
(wallaweh bunyi perasan gila ayat aku)

Amermeftah said...

Hahaha, kalau Mat dgr mesti dia tak suka. Member-member yang rapat ngan aku kalo aku tak buat rival sepanjang idop pun at least aku nak wat rival atas padang. Dan kalau aku berjaya halang kau, mesti nama aku turut naik sebab aku berjaya halang antara striker yg power.