Friday 29 May 2009

dunia yang mengejar di belakang kita dan menyuruh kita enjoy(showtime)


hari itu kami langgan package sports via SHOWTIME supaya kami boleh tengok EPL.
dan showtime ialah sebuah syarikat yang semacam ASTRO di malaysia.

cumanya showtime lebih mangkuk(atau tamak?) sebab tidak menyiarkan benda-benda selain EPL, ambil untung dengan perkhidmatan yang sedikit?
ataupun lebih ta'awun(co-operation) agar tidak bolot seorang supaya syarikat penyiaran yang lain macam ART, al-Jazeera, dan Orbit boleh siarkan rancangan bola yang lain?
ataupun sebenarnya showtime bertasammuh(considerate ke?) supaya kami ni tak banyak sgt tgk bola, jadi tak banyak buang masa? LOL

dan disebabkan kami hanya melanggan package sport, maka kami tidaklah boleh melihat rancangan yang lain selain bola, alah macam lah aku kesah kan sebabnya benda lain boleh download. lagipun memang rancangan dia ada lag gila macam haritu prison break baru lepas keluar Sona, apakah? CEH

Tapi ni semalam tiba-tiba aku dapat sms macam ni daripada syarikat itu





Aku terkejut tiba-tiba dpt award sebegini sebabnya rancangan kat showtime tu kalau yg full punya memang banyak gila sampai takkan terlayan weh, haha.

plus aku rasa mestila semua pelanggan dia dpt macam ni. Tak payah nak buat delusion kat aku pulak yang macam account langganan kami ni terpilih. Special sangat ke? Tak payah nak buat orang perasan. Tak payah.

dan kemudian mula konfius macam mana tiba-tiba macam dunia ni sedang mengajar kita pulak. bukan mintak sangat pon nak tengok tv mendalah tu, kami nak tengok bola 'je pon'.
Lagipun, alah, aku memang tidak banyak songeh, cerewet, demanding dan apa-apa lagi tahu?




Orang kata, jgn kejar dunia maka akhirat akan menunggu kita, kejarlah akan akhirat nanti dunia akan kejar kita.
Tapi malu lah pulak nak cakap macam tu sebab aku pon tahulah level mana kejar aku tu. boleh blah ah wei.

Oklah nak stop cerita pasal ini sebabnya bila cerita pasal hedonisme dan lagha nanti macam cerita pasal diri sendiri pulak, walaupun sapa je yang tak tahu benda-benda ni merupakan jarum sekularisme. doakan lah saja dia berubah ya? Pintu rahmat itu katanya sentiasa terbuka nan luas.(hah? nan? LOL)






p/s 1: nasib baik screen handset tidak cukup besar. kalau tidak kanak-kanak bawah umur pasti akan terkejut ada gambar makcik membuat aksi ganas 18SG yang tidak sesuai untuk tontonan umum. hohoh

p/s 2: Mahu balik Malaysia dan order roti nan double cheese di 'maple' supaya bertambah lebih kembang!


10 comments:

maskedfacies said...

p/s 1: cilakak!

bujang sudin said...

awat? tak faham lah. haha

Amermeftah said...

tak payah nak kembang-kembang ah yep

yay! ni yg aku nak lepak sana lama-lama ni, apakah bakal ada gak channel p*r*?

bujang sudin said...

ah kalau nak channel semacam itu tidak payah showtime
install satellite hotbird dan arabsat sudah cukup
kalau tak masakan ustat y** pernah terkantoi.. hohoh

Amermeftah said...

ceh, takyoh le citer pasal die~

Amermeftah said...

lagipon apa salahnya (melainkan salah kalo korg tak setadi) tgk byk chanel sebab bola pon dah abes, ke ade piala mende summer ni?

bujang sudin said...

eh, besok ada dowh
final FA cup
chelsea vs everton
last last, lol

Amermeftah said...

Jam berapa?

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aku rindu mapley mesia T__T [bukan sbb satu bangse. tp sbb makanan ok]

bujang sudin said...

Haha aku tak cakap apape pon waruk.
Aku tak minat sgt maple senanye.
Aku lg suka makan kt uptown.murah pun murah sebab sewa derang murah, pastu owner suma melayu.
Siot, ak ckp dah mcm bunyi ultra malay pulak, lol