Saturday 9 May 2009

Perak dah jadi gila





Owh rupanya lepas PRU yang latest aku macam dah malas gila nak ambil tahu hal politik Malaysia sebab macam banyak sangat drama-drama yang bosan dan membosankan. Itu pon 'alhamdulillah' Najib dah 'selamat' jadi PM sebab dulu sebelum sempat jadi punyelah satu Malaysia nak kena sibuk fikirkan bila peralihan kuasa, peralihan kuasa ditunda ke tarikh sekian-sekian, bila pemilihan agung UMNO, siapa yang akan bertanding, politik wang terang-terangan lah so macam jadi satu kerja pulak sebagai rakyat marhaen nak fikir benda-benda yang bukannya efek ekonomi Malaysia pon atau dalam erti kata lain periuk nasi diorang sendiri pon, just itu big deal untuk sesiapa yang terlibat secara langsung dalam politik je kot. Nasib baik dalam time line ada terselit sikit-sikit pilihan raya kecil so happening sikit lah kan?

Whatever lah

Tapi tiba-tiba 2 hari lepas aku agak teruja dengan apa yang jadi kat dewan rakyat negeri perak. Aku seriously tak amek port sangat sebab malas nak penat-penat fikir apa pasal jadi benda ni sebab macam panjang gila.Observe apa jadi dalam dewan lagi seronok kot? meh jom meh
(Aku ingat kat mesir je ada gaduh-gaduh macam ni). hahaha

Tak tau nak describe macam mana, korang tengok lah sendiri apa yang jadi dalam dewan rakyat negeri perak 2 hari lepas. Shocking gila.


Ingat lagi tak dulu masa zaman skolah rendah bila masa cikgu terlambat masuk mengajar dan kelas itu akan jadik macam mana?
Cuba try picture that in your mind, macam tu kot apa yang jadi. hahaha. gila.

Video lagi satu yang kat bawah tu pon bes jugak walaupun ada censored content sebab nak tunjuk tahap teruk macam mana. haha













p/s: nasib baik teman bukan orang perak. kalau tak malu nak mengaku ni. ahahah

2 comments:

'Aqilah Suhaimi said...

p/s ko buatkan aku..hah??
(bnyi hempas pintu kedengaran..ahahaha..)

perak mmg ada masalah besar gle..hatta smpi skrg mnder tu tk setel..ape pn tkleh jalan..

tumpo beb..tumpo mcm tu..(ko msti tatau tumpo tu apa..haha)

bujang sudin said...

cis, ko cakap tumpo tu macam kalau aku cakap bahasa banjar ngan ko lah. haha

haha bukan ape kilah ko tak rasa gila ke tgk video tu?

state assemblyman sume dah jadi mcm budak-budak, bersorak-sorak sume, haha gila

ok hempas pintu banyak kali pon takpa sebab aku memang hobi dengar org hempas pintu, haha