Sunday 3 May 2009

bahaya la! (versi content telah diedit)




(ditujukan untuk perokok seluruh dunia)




tau tak merokok membahayakan kesihatan?
bila cakap bahaya tu, memang betul-betul macam-macam jenis bahaya la!

perokok : tauuuuuuu...


dah tau tu apsal korang gi merokok jugak? saje-saje nak kasi mati cepat? bodoh!






bila aku usha-usha balik,

entri ini macam takda apa motif pon sebab aku boleh sahaja senaraikan bahaya2 merokok yang aku rasa perokok (atau maskur tegar mengikut bahasa SMAPK) pon mungkin dah khatam atau mungkin kata. ah i don't give a damn, yang aku tau, aku boleh release tension, kau apa tahu? (mengikut antara point karangan bahaya merokok masa zaman sekolah)

cumanya aku just mahu jerit bodoh kuat-kuat, macam ni : BODOHH!
kalau bukan kat orang lain pon, mungkin kat diri sendiri pon ok, especially bila kau mula sedar kau telah buat benda yang sangat-sangat-sangat(to the power of 10) bodoh, or kau tak pasti itu sebenarnya bodoh atau tak, tapi it seems like it is

apapa pon, aku optimis setiap orang akan lalui zaman bodoh beliau, cumanya only god knows what's the reason, what lies behind it and what's consequences if there is any or mebi tuhan ada better plan untuk kau.


sebabnya,


"Boleh jadi kamu menyukai sesuatu tapi belum tentu sesuatu itu baik untukmu di mata Allah, dan boleh jadi kamu membenci sesuatu, namun belum tentu sesuatu itu buruk untukmu menurut Allah. Allah Maha mengetahui sedangkan kamu tidak.”

Wallahu A'lam minni wa minkum

So, enuf complaining, content your life, and do your work



p/s:kata akmal, sarah tak bitching pon dalam blog yang mana sarah ada influence besar dlm penulisan aku, itu hanya melancholic mode, haha
Aku tak tahu kalau itu hanya mahu console, aku mahu fikir positif, at least give me a chance would you?


11 comments:

Amermeftah said...

Ya Sarah memang sedikit bitchy masa-masa entri yang cerita hidup hari-hari dia, aku bukan nak console sebab masa aku ckp tu memang nada Sarah dalam blog tengah melankolik, dua tiga entri mcm tu

Kalau aku, aku pilih rokok daun, tembakau daun tu sebab bau dia sedap walaupun aku dah lupa bau cerut tok wan aku, nak nak pulak tembakau darat yg dijual bertempek-tempek macam taik lembu di Kedai Lalat dan Kedai Sabtu dan org tua muda berkerumun nak beli

bujang sudin said...

owh ok

yeke muda-muda pon nak beli? aku tak tau plak kalau ada orang muda yang masih ada nafsu untuk hisap benda tu unless lah kalau memang conservative or mmg mahu jimat

p/s 1: bukan cerut, tapi curut

p/s 2:nak rasa curut phillies tak? ade sebatang lagi kat rumah ni.
mungkin kau boleh berlatih untuk berlagak mcm manusia-manusia berprestige dalam godfather, borak2 sambil bincang pasal tender/kontrak?, sambil kepal2 asap curut keluar dr mulut

Amermeftah said...

p/s 1: kau mesti ingat, itu di Kelantan, maka...

p/s 2: aku mula-mula nak tulis curut jugak, sebab aku mmg panggil curut, tapi dalam kamus dewan takdak pulak curut, yg ada cerut dgn maksud itu

p/s 3: boleh jugak cuba, tapi aku perlukan kerusi kusyen empuk daripada kulit untuk aku duduk dan sebelah tangan aku pegang wain dalam gelas kaca berkaki

maskedfacies said...

atas meja aku, masih ada rokok dunhill 14 batang (eh?) yg import punya.

rasa die pahit.(aku jilat sikit)

dan nija skrg tgh menghasut aku utk cuba2 isap menda alah tu.

bujang sudin said...

eh haritu kata dah hilang 2 batang?

mungkin ini kotak yang lain konon2 nija dah habiskan previous kotak

p/s: say hi to nija

maskedfacies said...

bukan hilang la.

salah kira.

aku lupa ade 14, instead aku ckp 12 je.

nnt aku ckp hye kt die.

xnak beli ke??

p/s: hobi baru aku ialah human trafficking. hahahaha

kher said...

wth???

hehehe

bujang sudin said...

Eh nuek dah jumpe blog aku lah harhar walaupun aku sorok-sorok

kher said...

mesti jumpa....
hahahahaha.
keep on writting

bujang sudin said...

ok thanx nuek kerana beri encouragement

tgk lah, sebab aku dah nak masuk fatrah exam final, mungkin dah tak online sangat kot. mati aku kalau lepak cam skarang bila final nanti! haha

tapi tak tau lah kot-kot kalau 'ada orang' yang akan update kan untuk aku hahaha

Amermeftah said...

rasa pahit pekat dalam oral cavity, rasa manis kelat kopi bila jilat bibir...