Wednesday 13 May 2009

Mengenai bisnes yang tidak berapa nak menjadi sangat dan silap besar kalau ada yang fikir aku hanya mahu untung

Aku ada satu ketidakpuashatian di sini

Berkenaan bisnes(dulu lah, sebab sekarang buat hanya suka-suka bila ada masa atau terasa nak makan),
Bukan pasal masalah apa pon, aku annoyed gila bila macam ada masa aku bersusah-susah buat kek, tak pasal ada suara-suara kat belakang yang cakap macam ni:

"Hurm leceh gila kan buat kek ni, Kalau jenis macam aku ni memang takkan buat lah benda2 remeh camni"

Ok, 1st thing, aku admit memang leceh sebab apa benda dalam dunia ni perlukan skill jugak, tapi,

Eh eh, kau ingat aku tak tahu ke memang lah sedikit leceh benda ni tapi kadang-kadang aku terima sahaja tempahan especially daripada kawan-kawan rapat sebab memang nak jaga hubungan baik/ ukhuwwah sebenarnya, I mean macam apa salahnya bersusah sikit-sikit, nanti orang senang hati, sebab siapa lagi yang they will turn to dalam bab-bab ini walaupun bukan setiap masa aku setuju sahaja kalau ada yang nak tempah apa-apa


Lagipun aku tak nak jadi sombong sebab kalau betulla aku acquire bakat untuk buat kek ni, Obviously itu semua tuhan yang bagi macam siapa pon yang tahu my mom happened to be a cake-maker dan sikit-sikit it's her blood also running through my veins. Dan aku pulak tak ada masalah nak mencemar duli untuk ambil tahu sedikit sebanyak dalam cake stuff ni, sebab bukannya aku buat hal dgn orang pon

Sebabnya ayat kau di atas tadi nampak macam kau letak diri kau sangat superior yang mana takkan buat benda-benda low macam yang aku buat ni. yang remeh kata kau. Itu sangat insulting sebabnya kau ingat aku saja-saja suka nak melecehkan diri sendiri dan layan benda-benda remeh macam ni ke?

Well, nasib baik kau tak menempah dari aku dan aku tak pernah pulak mendengar orang-orang yang pernah menempah cakap macam ni. Tapi tak tau lah kalau ada kan di belakang aku sebab macam wafi cakap la, biasala, manusia kan ada mulut

Kalau tidak, dah lama aku tinggalkan kau terkulat-kulat kat situ dan cakap macam ni:

Dah kau buatlah cake tu sendiri , sebab aku pon tak suka buat kerja leceh ni, banyak lagi kerja lain yang aku patut buat.

p/s: one more thing, memang silap banyak lah untuk orang-orang yang fikir aku hanya utamakan keuntungan dalam bisnes ini.contoh ayat: brape jual ni? 45+2(delivery). Owh mahal jugak yer?? wtf? silap yer. sangat!

11 comments:

afiq said...

hiks siyes klako...
mkn dlam jugak kot ader yg brani ckp kt kiter camtuh kan?
tpi....
persetan kan ape yg org kate.. s long s...kite buat ape yg kite minat....huks

Amermeftah said...

Ah post yang dah melebihi had 30.

Kau sendiri pulak yang menghempas pintu tanda geram. Sapa pulak yang buat hal ngan kau ni?

Mars said...

tp ade juga yg menghargai bakat kamu. jgn kerana sebaris ayat yang terlalu self-centered tu kamu nak bakar impian mase depan kamu. atau mungkin sebenarnye die envy bakat dan passion kamu tp dlm mase yg same die taknak merendahkan egonye? HAHA.ssh=sometimes shit happens.

bujang sudin said...

Afiq- yeah rite, takpe2, ni saje tunjuk emo padehal dah lame cool. aphal, ko pernah kene cakap camni jugak ke?? ape respon ko?

eckmar-eh dlm draft ade lagi 3 tak publish. haha gila

Mas-ok thanks a lot untuk comment yg sgt membina, hehe

kher said...

well, shits happen.

bujang sudin said...

ape? cerita forrest gump ke? haha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha..kesah 45+2 tu aku tau!! siot je..org penat2 wat,dh la demand pelik2,pastu siap ko delivery lg dgn susah payah naik metro..pastu ble ko cas extra 2 genih utk delivery,bole lak de kate ko berkire..

ni gua panas ni..haha

[yep,ko nak delete komen ni,ko delete la..hahaha]

afiq said...

memandangkan owg yg ckp tuh
ala2 da nk mmp** kan...
make ....diamkan ajer....
bruk la ghoman aku maen tarik2 rmbut ngn owg tue kan??
huhuks*
aku kne taim aku nk amik kusus jahit dlu la... pedihhh woooo

Amermeftah said...

ye waruk, lu panas ngan org tu je...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

takpe,bakemal..

simpan panas dalam hati je..haha..tp tatau ble mau sejuk..

bujang sudin said...

eh waruk, sebenarnya bukan sorang tu je yang pernah macam tu.
(kalau betul la mcm yg aku bajet ko maksudkan)
ade je org lain lagi. masalah sikit la dengan aku yang sampai bila-bila ingat ni, hahaa