Thursday 21 May 2009

It started with a chair, it ended with a chair





'Baru perasan mengandung muda itu cool selepas tengok Juno'




Yah, everyone makes mistakes.
tak penting pon macam mana kau mula, sebab what happened, happened,
yang penting macam mana kau deal with it, and how it ends? It's the ending that matters.


Sebenarnya aku baru lepas tengok cerita Juno ni (eh eh ayep nak exam pon sempat lagi kau pegi tgk muvi yer, haha)
Ok aku tahu ada suara-suara di belakang yang cakap camni. Loh, kau baru nak tengok ke? aku dah lama dah. Ok aku jawab nih, Yer, baru tengok tadi. kau nampak aku tengok kan? Tak perlu sinis sangat.

Walaupun cerita ini menampakkan lelaki sedikit loser dan low, dan kadang-kadang aku rasa macam muvi ini propaganda feminist,(jahat gila aku fikir, CEH)
tapi serius aku tak kisah ah sebab kalau la ade soalan dalam ujian subjek pendidikan moral berbunyi macam ni:


Sila listkan 5 pengajaran yang anda dapat dari muvi Juno ini?


hah, 100 pon aku sanggup bagi weh
plus cerita ini memang banyak gila isu dia bawak, worth watching lah katakan.
alah, aku pon malas nak komen lebih-lebih sebab aku bukannya pengulas movie macam dalam segment Panggung minggu ini dalam suratkhabar Bi-Pop pon
(itu ke nama segment dia anyway? lupa la).
So nak tau? pegi tengok sendiri dan listkan sendiri. ha ha


Kalau orang fikir dia kecik, she's strong enough,
Kalau orang ingat dia tak faham apa-apa, She's mature enough, way beyond her age kot.
Ok, dah dah. sebenarnya I'm in love with this 'Cautionary Whale'.(gelaran Juno kat skolah). haha


Oklah, anyway ini merupakan entri separa low selepas gembira dapat mencontohi Wafi membetulkan paip sendiri-sendiri dengan cemerlang sekali tanpa perlu memanggil sibbak(plumber)
Sebab jadi masalah tahu, bila ada problem dengan paip dalam bilik air. macam kau jadi macam tak jadi nak termenung 'bila taim 'kau sepatutnya termenung. Tak fokus kot?
Alhamdulillah masalah dah settle. fuh lega.

Dah dah, pegi tengok Juno sana, shuh shuh




p/s 1:Eh Juno ini sangat sesuai lah untuk my coming exam, sebab memang ada kaitan gila-gila dengan O&G kot,
Sebab ada kaitan, bila ditengok akan kurang sedikit rasa bersalah daripada compare dengan tengok cerita-cerita merapu yang lain?
Ek eleh, kalau aku tengok cerita lain pon, dah kalau aku rasa bersalah (yelah sebab banyak lagi benda lain yg patut dibuat), kenapa buat jugak? bodoh.




6 comments:

maskedfacies said...

eh ko series br tgk je bende ni? aku tgk taun lps ,esoknya exam professional.

hurm, patutla pengsan esoknya time exam, study x cukup, merapu je lebh.

tp mmg bes kan muvie ni??

nway, quote 1st tu, mcm aku pernah dgr je doh. Dila Raden? hahaha

bujang sudin said...

hak ah dila raden memberi aku ilham untuk menengok benda alah yang dah berkurun gila ada dalam h disk aku nih, hahaha

tapi kan, camna ko boleh namnpak status dila raden kat fb tu sebab ko dah jadik fren die eh?hahaha

'Aqilah Suhaimi said...

juno is too cool smpai ak download soundtracks dia..
the coolest part masa mak dia defend dia dkt u/sound scan tu..haha
kalo ak jadi mak pn,ak bgi sekali..hah..amik ko..haha

Amermeftah said...

"Kan aku dulu yg tgk" -referring to Taken

"Dulu masa aku dgr korang kutuk" -reffering to Muse

Aku rasa memang gerakan feminisme jadi dalang sebab Ellen Page memang tomboy sket, kasar gila, dan dalam SNL ada satu skit dia belakon jadi pompuan yang hawa-hawa les

bujang sudin said...

kilah=haha, ko ada gaya jadik mak yang protective macam mak juno lah. keep it up
well well well, wanita cancer kan?

akmal=weh ko jgn do
(kadang-kadang jawami3 kalam itu lebih catchy)

alah, 'ko baru fikir ke? aku dah lama fikir macam tu pasal femninisme tu' kah kah

hawa hawa les?

joegrimjow said...

after exam
layan