Thursday 30 July 2009

motif manusia zaman sekarang?

Zaman sekarang dah tak payah pakai baju brand terkenal tapi tak cliche mcm Paco Rabanne atau Banana Republic lagi untuk nampak poket berisi.
Lagipun uptown mahupun downtown dah banyak gila jual barang-barang macam tu.



Pakai je jubah jenama al-Haramain sudah.
Paling Up sket pon alter collar jadi macam tinggi sikit, cukup.



Jadi mungkin lepas ni aku akan pakai jubah macam ni sambil mengaku kat semua orang ana lissa mabijawiz (saya single, dlm cakap arab la tapi)

ana haalaan ma 'andi hajah walakin ana lissa fi tarek nefsi andi manzil fel nakhlah jumeirah (now memang saya takda, tapi tengah-tengah nak berkira untuk own property kat palm jumeirah)


zaman sekarang motive orang berduit atau carik duit ultimatenya satu dan dah lain macam gila dan konsep belajar begini diterangkan dalam subjek psychology, tapi cedokan dr barat.


tak boleh cerita di sini sebab yang baca blog ini bukan budak budak atas 18 tahun saja.

6 comments:

maskedfacies said...

aku x dpt nk buat blablablablabla lg sb xde org komen ramai2 lg kt sini.

jadi aku nk komen: selamat ber&*%$( jumpa pengarah esok.

bujang sudin said...

ko plak yg blablablabla kat sini

'Aqilah Suhaimi said...

heh..ruhta ila malizi bi toyyaran aghla isyi bidduwar arabi..

quote:zaman sekarang motive orang berduit atau carik duit ultimatenya satu dan dah lain macam gila dan konsep belajar begini diterangkan dalam subjek psychology, tapi cedokan dr barat.


mksd kau..show off??

Amermeftah said...

mana lagi tinggi stendet? al-asil ke al-haramain?

bujang sudin said...

kilah-maksud ko aku fly balik mesia lagi mahal drpd diorang jalan2 setakat negara arab?
(macam ayam tgh bercakap dgn itik)

yg motive tu, nt aku bitau

kema-jenama asil pon nampak ekslusif gila. tapi tak silap aku dlu yg paling mahal dafah? ke dufah? haramain golongan2 marhaen yg pakai tapi rasanya kalau ko pakai haramain pon bukannya org bleh detect dari luar pon.

Mr W. A. A. said...

harga kat makkah, lepas tawar:
ad daffah: SR 75
al aseel: SR 70
al haramain: SR 60

konon boleh di dapati di kota kairo di cwgn tawheed wa el-nour dan di harat al-yahud, mosky. harga sekitar LE 150

jubah putih al aseel kain dia elok.