Saturday 4 July 2009

Bila dunia sudah maju dan banyak benda sudah berubah




(^_^)(^_^)(^_^)(^_^)(^_^)(^_^)(^_^)

Oh. aku nervous lah bila nak cerita isu ini. ^_^"

bukan isu apa isu emoticon. pon kat facebook jugak biasanya aku observe benda-benda macam ni(>.<)

bagi aku emoticon ini adalah satu cara lain untuk mengekspresi kecute/comel diri virtually? (`_^)<---(emoticon wink wink untuk sapa yang tak tahu)

kalau budak-budak kecik or budak-budak perempuan yang mengaku comel yang buat aku tidak kesah sebab memang nampak innocent gila kot. kena sangat lah tu nampak gayanya(,_,)

plus yg suka mengaku comel ni memang budak pompuan je kot.(^_^) dan kalau di middle east contohnya di sini budak-budak perempuan digelar akhawat lah.

dah jangan terasa disalahkan pulak bab2 mengaku comel ni sebab aku tak cakap mana-mana pihak pon lagipun middle east bukan egypt saja.(^o^)

Tapi kalau kau laki dan kau dah tua bangka tapi kau guna itu jugak. oh ada sedikit kepelikan di situ rasanya.

Memang kecantikan/kecutean itu adalah hak milik setiap insan lagipun tapi isunya sebab keadilan itu bukan kesamarataan tapi meletakkan sesuatu pada tempatnya, Kau nampak tidak adil! hahahaha (l'o'l)

OK, ini bukan entri tidak puas hati, hanya menyatakan rasa sahaja. nak buat lagi, buat lah. Kalau yg guna emoticon dan tidak puas hati anggaplah aku gurau saja dan sudah mintak maaf awal-awal. Sorry T_____T

oh jangan silap faham. aku tak suka emoticon sebab tak suka contradict dengan apa yang aku cakap tadi , paling up pon hanya pakai T____T saja lah. tapi ini entri cerita pasal emoticon jadi penuh dengan emoticon untuk tunjuk mood yang itu. tp mungkin takkan buat lagi pasnih sebab tak bleh ah. tak adil. dan tak bleh blah.

kalau aku dah tak nampak emoticon itu lagi lepas ni mungkin sebab kau dah tak buat lagi sebab mungkin kau jenis yang boleh terima pendapat orang kalau kau terasa ada kebenaran di situ, or lagi satu option, aku dah kene delete dari fesbuk kau.
tapi bertuah la nak jadi macam tu sebab nak ubah org bukan senang plus nanti mesti akan ada suara-suara yg claim eh suka hati la hak masing-masing la nak buat emoticon atau tidak lagipun bukan kacau orang kan hahaha


macam mana pon Kalau siapa-siapa terasa atau bengang OMG I'm dead!(X_X)

Dah la aku tak complain lagi aku nak pegi tido (-.-)zzZ (-.-)zzZ
(-.-)zzZ



11 comments:

'Aqilah Suhaimi said...

hahaha..sama jugak mcm mimi ckp kt blog dia hari tu psl penggunaan huruf dan perkataan yg rasa mahu aje disepak..
cthnya:dh mamam kew??
awak tk mau titon lagi ke

ko ni mnyak entry reasoning ni..heh

leish ma fi gato lamma kan miladi??

p/s:hua biddu gato!jad!hahaha..(jgn mrh..ak gurau je..)

syazana said...

setuju ngan kilah

Amermeftah said...

kau dah makin predictable kot, kira pas-pasni aku boleh agak apa post kau, semalam kau komen pasal isu emoticon, dah buat entri emoticon, dua malam lepas kau cakap pasal hikmah dan perintah, oh! itu isi entri kau rupanya

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ayep!! ヽ(`Д´)ノ

ko mmg macho r yep.. (´ー`)y-~~ -->(ni emoticon org tgh merokok)

ayep,aku pon suke entri ni even aku yg berjanggut2 ni pon terasa lg..haha ヽ(´ヮ`)ノ

mcm2 la kajian ko ni. makin menarik lak baca entri2 ko. semakin berbisa.. ( ̄ー ̄)

smart ah..semua manusia akan trus menjadi cute dlm alam cyber dgn adenye emoticon walaupon muke sekor2 tak cute langsung. hahaha

( ゚∀゚)アハハ八八ノヽノヽノヽノ \ / \/ \

bujang sudin said...

kilah-aku baru bangun titon. dah mamam pagi(brekfest? lol) lagi taw. ko nak ckit? hehehehe.

blog aku takda label mcm blog2 lain sebab suma reasoning lagipun alahai habis tu takkan aku nak cerita hari ni aku buat apa semalam apa pulak dlm blog. not so me lah. haha

aku amek masa nak faham ko cakap apa sebab konfius miladi ke miladak?

dan ayat p/s ko aku tak faham jugak so camna nak marah kalau tak faham. maksudnya diorang bagi kek? jad tu apa pulak? macam bigad sini ek kata penguat


syazana-setuju dengan awak? heh. lepas ni boleh baca blog ustat tu lagi. hahaha


kema-mungkin predictable tapi ko pelik gila aku ada updet semalam. so, masih unpredictable hahaha
mungkin lepas ni ko bleh reply dengan emoticon sebab terlupa semalam lagipun tak masuk dengan jiwa kau
harini kita makan papa john mungkinkah entri aku pasal pizza?


waruk-aku tau ko copy mende2 alah ni sume dari wiki kan kan? kompleks gila sampai tak logik kalau ko invent sendiri.
hesh takdala best kot kalau tak dah lama blog aku masuk egypt top blog. ni masuk pon tidak. neway, ko ingat tak camna apit buat emoticon jepun yg sujud gaya yoroshiko onegaishimasu tuh. dlu apit slelau buat , kiut gila kot
waruk, tak salah kalo ko mengamalkan emoticon lagi kalau ko still rasa ko comel. wahahah wekk

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aah,aku copy dari wiki je. dia gune huruf2 jepon maka lebih menarik kot

comel itu tak sesuai dengan nature lelaki berjanggut dan muke berbulu2. haha. so,aku hanye gune emoticon T__T sajor supaya tak kelihatan ngade2 mahu jadi comel.

apeet suke wat emoticon ni: ol¯L

yatiHanuni said...

seorang peng review facebook yang tegar...
heheheh

bujang sudin said...

waruk-eh macam mana ko buat dia punya trunk tu(garis mendatar atas tuh). itu memang cute hahaha
ok. aku pon kadang2 pakai T__T sebab dia macam unik, tak comel pon

nuni-ok, review saja. tak lebih2 pon. aku tak main pet society, tak main mafia wars, juga tak main penculikan. hohoho

hani said...

lumrahnya dalam dunia ni masing2 punya pandangan tersendiri tentang satu2 perkara.
dalam hal ni,walaupun pada awalnya saya taknampak apa sebenarnya nk disampaikan dlm entri ni tapi saya menganggap ini sebahagian dr perbezaan pandangan
tp stil saya pelik dgn manusia yg mudah nk komplen apa org lain buat hanya sbb dia ada pandangan berbeza sdg apa org lain buat tu tak salah pun, cuma tak kena dgn selera dia.

MarsMaseira said...

bagaimana pula yang mengekspresi diri seperti *winkwink*? HEHE

bujang sudin said...

hani-saja je ni takda keje nak pegi komen pasal orang hahaha habis tu entri latest yg pasal cam whoring macam mana? masuk dlm perbezaan pendapat jugak? nak kata ikhtilaf baina ummati rahmah?

mas- winwink bukan emoticon kot. tapi winkwink pon pelik jugak sebenarnya sebab aku pelik macam mana nak cakap winkwink dlm dunia sebenar?hahaha
kalau *ehem* mungkin boleh difikirkan bagaimana sebab memang ada bunyi clear throat yg sebegitu. tp mungkin kamu nak buat trademark jadi sukahati la kahkah