Tuesday 28 July 2009

Mengambil berkat musim panas dengan harapan entri 'terkena' berkat teriknya mentari





Ini merupakan entri 'response' terhadap entri petaijeruk yang bertajuk 'adab-adab menziarahi pesakit'.



Sejujurnya aku melawat aman dan eckm tidaklah sekerap mana sepertimana rata-rata gen6 kerana obviously ukhuwwah mereka adalah lebih 'padu'.
Tidak payah memberi alasan bagai kerana macam mana pon, kita seharusnya 'spare' kan masa untuk mereka


Jadi setelah menafsir sedalam-dalam entri petaijeruk ini dan menghadamkan adab-adab tambahan ini, aku mula bercadang-cadang untuk mengamalkannya di masa yang akan datang.


Kalau begitu, oh padanlah aku hanya berbaju biasa sahaja semasa melawat mereka.


sebab aku tidak bawa sumbangan yang aku kutip dari mana-mana pon untuk tunjuk yang aku prihatin, selain aku bukan lah 'siapa-siapa'.

Jazahumullahu Khairan Kathira. Jaza humullah Khairal Jaza'(sebaik-baik balasan?)



Jadi selepas ini, mungkin aku patut pakai begini:

dan nanti kalau orang tanya eh lawa baju batik, dari mana yer?

mungkin aku akan jawab begini: 'adela....'(sambil tersenyum sopan)





p/s 1:Oh aku baru belajar yang beritahu yang kita prihatin adalah satu cara mempamerkan ukhuwah.

p/s 2:semasa ini tidak berani langsung untuk bergambar dengan eckm, lagipun buat apa. tapi dengar katanya eckm sudah semakin ok sedikit sejak duduk di bawah observation di HKL. Syafahullah...

p/s 3:selamat pengantin baru untuk Irfan. semoga segalanya diberkati.=)

9 comments:

maskedfacies said...

parkson. ade diskaun

bujang sudin said...

oh!

'Aqilah Suhaimi said...

adela tu..
patut diberi pelajaran tauriyah..

Amermeftah said...

amboi, pakai baju batik, ni yang Rosmah sayang ni

kher said...

hahaha Rosmah sayang.

maskedfacies said...

haha. Rosmah.

muka pelastik

bujang sudin said...

pergh. kali ni takda yang nak membebel kat komen aku. woho

ini bleh dikira pencapaian kah?

Amermeftah said...

wey, agak-agak komen Rosmah tu, kena bom kang

bujang sudin said...

rilek2 aku tak bukak google search blog ni. rosmah rasanya lagi pening nak handle video clip puaka dr pada komen2 picisan kita hahaa

hudu' ya gama'3ah
hudu' ya gama'3ah