Monday 6 April 2009

Perihal sakit yang sedap kemudian



Aku ada satu soalan.

Betul kan ada kata pepatah berakit-berakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian?

Aku rasa lembu pon ditakdirkan untuk faham pepatah ni so tak payah aku susah2 nak terangkan.

Tapi macam mana ha kalau la kan, kalau la
aku saja-saja memilih tak nak buat-buat sakit dulu, sebab aku tau macam mana aku cuba untuk sakit pon skarang. esok-esok nanti aku komfem akan still sakit jugak?
Macam mana tu?


p/s:kepada yg memahami metaphore ini, kite boleh sangat untuk jadik geng! yeay! hehe

2 comments:

Amermeftah said...

siapa yang kau harap-harap akan paham metafora kau ni?

adakah kau nak kutuk/sindir sapa-sapa?

bujang sudin said...

tak lah
aku rasa kita bleh jadi geng, cuma aku perlu lebih susah dr ko untuk masa skarang ini sebab aku lebih sampah rasanya