Sunday 19 April 2009

bercinta dengan team bola itu mudah



Aku selalu perhatikan orang menggunakan blog untuk reason diri sendiri.
aku nak try jugak lah. macam menarik je.

Pasal bola ni. bukan apa. aku minat team chelsea. tapi aku sangat2 tak puas hati bila ade certain orang yg selalu cakap camni: huh, lepas Chelsea power start zaman abramovich baru nak minat. seblom zaman tu tah minat team apa tah. lalang btol! cis. boleh kau cakap macam tu kat aku?

aku sebelum ni tak minat bola pon. dulu2 adela cikgu pendidikan jasmani aku pernah membantutkan karier bola aku sampaikan aku tak minat langsung nak layan apa-apa yg ada kaitan dengan bola especially EPL.
minat team Selangor fc tu ade la. tapi bagi aku itu namanya kewajipan. dah memang aku totok selangor, lahir selangor dan mak ayah lahir selangor. n kebetulan pulak selangor memang team yg ada track record yg memang mantap pon dalam sejarah bolasepak tanah air. so ok wat

ok reason pasal chelsea.

Taun lepas baru aku terminat layan bola ni sebab main PES(kat ps2) sama-sama dengan kawan. belajar pasal taktik n stuff dan mula mengenali player2 ternama.seblom tu aku just tau team man U ngan liverpool je pon. seriesly memang knowledge pasal bende ni cetek.
tapi bile aku selalu sgt pakai team Chelsea dalam game tu, last-last sume player chelsea aku kenal. so bila dah kenal, mula lah start rasa cinta kan. Sampai lah skarang ni. sehingga aku menggelarkan tahun ini tahun freak bola sebab apa-apa saja yg ada kaitan dengan chelsea akan aku ambil tahu. Obsess katakan

ada orang kata love needs no reason. haha bullshit. I did fall for chelsea for the first time mase tgk chelsea lawan dalam real life(yelah seblom tu main game je) mase tgk diorang kalahkan liverpool mase semi final champions league sesi 07/08 yg lepas. dalam game tu diorang sgt tabah, buat come back dan dpt proudful win dengan gap lebih dr satu.

kalau ade yg kate aku lalang, lalang ape bende nye? aku baru nak stat minat bola wat. sukati aku la nak pilih team mane pon jadi kecintaan aku. (haha kecintaan). bukannye aku pernah minat team lain yg lebih powerful pon seblom tu dan tibe2 bile chelsea sampai zaman emas dia tiba-tiba aku beralih arah. aku tak selalang itu kot

ok dah cukup reasoning

ni nak cakap pasal bercinta dengan team bola. bercinta dengan team bola mudah. kau menang, itu buat aku hepi, dan kau(chelsea itself) pon hepi jugak. win-win situation.
memang ada satu masa aku tahu kau akan jatuh. dan aku selaku peminat setia akan agak down. tp bagi aku itu komitmen utk aku terus setia sama-sama, masa senang dan masa susah. memang masa tu benda ni akan jadi medan pegukur kesetiaan aku. adakah hanya di mulut? (ah poyo pulak entri ni)

satu hari kau akan naik balik, sebab aku ada faith dan instinct yg one day kau akan prove apsal aku pilih kau utk jadi team fevret aku, because kau ada semangat juang yg boleh dibanggakan
tapi bila masa tgh down dan utk aku tiba-tiba berpaling tadah, no, itu takkan sekali2 aku buat kot. haha.
takkan la kau nak sama-sama masa tgh senang dan hepi je kan. Pasal tula aku memang benci that word 'lalang', mungkin sampai tahap allergic kot.(Oh, aku setia rupanya).
bercinta dengan team bola jugak tak payah susah2 fikir nak jaga hati, tak payah nak main tarik tali, tak payah nak jeles kalau rupa-rupanya senyap-senyap kecintaan kau rupanya ada orang lain. sebab masalah-masalah macam tu takkan timbul. Ohhhh

tapi aku tak pasti la suatu hari nanti kalau tiba-tiba ditakdirkan CHelsea FC akan menjadi sampah sesampah-sampahnya sampai kena relegate masuk division 2 aku masih akan setia, yelah, takkan aku nak bagi jaminan gila-gila walaupun selagi tak diuji, ape yg aku cakap kat atas ni akan bagi peringatan balik kat aku kalau sekiranya jadik apape, yg aku nak buat contradict dengan itu, dan terus back-fire balik action yg aku nak buat tu. hehe

tapi aku tak pelik pasal apa kecintaan aku melebihi Chelsea FC lebih tinggi dr kecintaan aku kat Selangor FC even though kalau nak ikutkan, sah-sah la team selangor yg ada kaitan direct ngan aku, sebabnya match2 chelsea suma aku tgk dan follow sebab lagi mudah nak access, kalau bab selangor tu, nak tgk macam mana? mungkin kalau aku duduk kat malaysia lagi ok kot suma match aku boleh berusaha untuk follow.

So nak katanya, long distance relationship memang sukar(Chelsea ni, bukan Selangor, sebab aku dah cuba untuk selangor tapi susah), tapi kalau kita ada effort untuk ambil tahu pasal kecintaan(haha kecintaan sekali lg) kita tu, ok je kot

So, enuf reasoning, lagipun, entri ni ditulis ketika chelsea macam 'on track' utk menang FA Cup(haha man u dah out, sorry~), layak semi-final Champions League, n still on the title run utk jadik juara EPL.


Oklah, enuf korang yg mengatakan aku lalang! haha




2 comments:

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aku stat mencintai barca [mencintai?haha..taik..] pon sbb PES la..skrg ni aku dh jadi fanatik barca sampai sanggup mendahulukan barca dr segalanye [unsur2 exaggerate di kesan di sini]

stat men PES..kenal sume player..tbe2 rs suke..gi bukak website de..abes sume background data aku wat terhadap sume players mcm wat surveillence utk community medicine..pastu tgk real life punye games..pastu jd obsess n fanatik gle babi.

go barca!!! go catalan!!

bujang sudin said...

aku pon minat barca gak dlu tapi tak selalu tgk la la liga so aku memilih liga english

cuma aku pelik apsal ko ngan paan anti gila ah dengan team english?
sebab takda skill, main aggressive, high pace, dan physical?

jawab plis! haha