Sunday 29 March 2009

Bila aku rasa nak nyanyi..



Aku ni jenis cepat kagum dengan orang. Mungkin aku akan buat satu entri lain untuk senaraikan apa-apa yg aku pernah kagum sepanjang kehidupan aku.

Kat sini, aku pernah kagum dgn Munawarah.Bagi yg tak tau, Munawarah ni konon2nya mcm band nasyid rasmi Perubatan la.
Mana taknya, dah la pioneer, perform atas pentas, ada lagu sendiri pulak tu. Bab peminat dan sorakan padu setiap kali buat show tu takyah crita lah.

Ok aku takdelah layan nasyid sgt pon. Tapi apa salahnya kan sekali skala layan, ade jugak unsur insaf dlm diri.
Yg penting, aku rs lagi ok kot dr sesetengah golongan yg jadikkan platform nasyid utk carik populariti.
Aku? Aku ok je apa-apa pon.eh kalau org suruh aku nyanyi lagu Ungu atas pentas mesir ni pon tak kesah apa.Nasyid pon ok, Rock kapak pon bole layan. memang tak kisah. LAgipun lagu edcoustic ni aku layan, selain nak buat2 cool dgn bagi alasan nak rs insaf tu sebagai faktor, mmg undeniable rhythm die mmg catchy pon kan. Dalam kata lain aku tak malu nak mengaku versatile lah. Maknanya tahu lah lagu yg macam mana yg market mahu kan. sesuai dengan WaQi' dan zaman. haha

Ok whatever lah. Nak dijadikan critanya, aku pernah berangan utk jadik mcm diorang.Tp nak buat camna, dah la suara tak sedap,
gitar yg aku nak main tu ade pulak yg komplen kata tak syari' dan bakal menunjukkan contoh yg buruk jika diperdendangkan kat atas pentas.
Dan konon2nye zaman student2 kat sini macam tu dah over. So apa guna nak kembali kan ke zaman tu blk ke. Mcm tu lah yg ak dengar justifikasi nye
So oleh kerana sedar diri, aku memilih jalan Indie utk perform. Tidak perlu sorakan sebab tak sedap pon.
Kalau ada pon yg nak mengatakan sokongan, mungkin melalui ym atau emel sudah mencukupi
So, dengan tidak melengahkan masa, persilakan lagu yg tidak asing lagi yg hari-hari budak kat sini nyanyi
tak kira lah kat dapur ke, sambil study ke, mahupun dalam W.C:

Edcoustic - Muhasabah cinta



Selamat mendengar!



p/s:Agak-agaknya aku ada harapan nak lawan tomok tak?hehe

4 comments:

Amermeftah said...

nuuu~ kau pun layan lagu-lagu HIHIHI

bujang sudin said...

kan aku cakap aku versatile..
market hihihi, apa salahnya lagu hihihi

Muhammad Warouq bin Qamar said...

jom yep..aku pon dh stat nak jd penyanyi cam ko skrg ni..cpt r dtg umah aku kte mengHIHI bersame2..kah kah

bujang sudin said...

cis waruk ko pon dah jumpa blog aku hahaha

neway ko silap term la hihi tu. nt kene blaja ngan akmal lagi apa maksud hihihi
mungkin boleh buat satu entri pasal benda tu
nanti lah aku dtg japgi malam nt seblom tgk bola haha