Saturday 7 November 2009

Maaf, entri mode perasan luar tabi'e

I


Blog ini telah ditutup lebih dari 2 bulan. Tidak ada alasan.

Jika ada kawan-kawan yang menaip http://harapanbanjar.blogspot.com lantas kecewa kerana tidak dapat masuk, maafkanlah.
Jika ada yang sakit mata kerana memandang bookmark blog ini dlm blog sendiri yang masih tidak bertukar2 header 'isu H1N1, bla bla bla..', macam waruk misalnya, juga maafkanlah.
Jika ada yang mahu promote kepada kawan-kawan pasal blog ini kemudian semasa forward address kpd kawan-kawan, tapi eh tak bleh bukak la.. apa ko promote ni? mesti malu kan? MAAF.
Jika ada yang masa sibuk2 penamaan calon blog award perubatan tempoh hari ada terfikir untuk mencalonkan harapan banjar tetapi rupanya tidak valid dan tidak menepati terms and regulations kerana blog ini tidak dibuka kepada umum. oh our loss! hehehe
Jika ada yang merindu, takpe, kan dah bukak balik ni. lol

ok, last last, Jika ada yang menyampah sebab entri baru ini, aku pelik-pelik pulak hari ini dengan mode perasan luar tabi'e. Jadi, maafkanlah. Aku harap hati korang selembut hati arab yang bila kita cakap ma'lish(sorry) terus macam nak cair. Sila jangan jadi trait arab yang keras hati dengan bertanya lagi: 'Ma'lish eih?'(apa sorry-sorry??)



II


Well, alhamdulillah, aku dah naik tahun yang ada dr-dr kata, (sanah illi mafish waqt li yunsa) tahun-yang-tidak-ada-masa-untuk lupa.T____T padahal kalau banyak benda masih tak tau, nak lupa macam mana?
I mean how can we forget the memory that is not there? that is not amnesia. Delusion, perhaps.hahaha

Jadi yelah dah macam2 lecturer kita jumpa, dah macam-macam gaya ada. Tapi kan, ada satu gaya pengajaran yang memang tak lari dr egyptian culture..

Benda ni sudah diobserve lama, tapi baru skarang rasa nak share.
Aku tak tahu course-course lain mcm mana, tapi medic nih sebab mcm suma menda pun nak kena ada explaination. so tak pelik lah kalau dalam kelas asek nak tanya apsal camni camni camni, then lecturer akan cakap sebab bla bla bla

misalnya masa kelas dr. Ashraf Zaki yang sampai beratur kat jalan orang nak masuk kelas die(die exaggerate, aku quote je,LOL).
Contohnya dia tanya kat budak-budak ni: Apahal VSD tak sebabkan right ventricular enlargement except during late stage?

......budak-budak ternganga sambil fikir apasal ah dalam hati.......

then dia pun kata: 'Sollu a'lannabiy ba'a' (jom kita selawat ke atas nabi dulu)

......budak-budak pun selawat kuat-kuat, yg pakai tudung, purdah, yg tak, yg pakai baju seksi, ketat, suma selawat..

'alashan, bla bla bla........' (sebab, bla bla bla....)

Well, mungkin kerana ini tahun yang tidak patut kita ada masa untuk lupa, mungkin dengan culture diorang sebegitu yang mana aku tak jumpa kat malaysia, dengan berkat selawat ke atas nabi, otak-otak beku yang benda susah nak melekat boleh jadi cair, not only seeing, but keeping.



p/s:sorry, sedikit medic jargon. haha. nanti aku belanja. jgn marah-marah.

4 comments: